wtorek, 5 lipca 2011

7. Dziś krótko

Czasem-często zastanawiam się kim byłabym, gdyby nie to, jaką miałam przeszłość, co już przeżyłam, co było mi dane doświadczyć. Czy gdyby jakaś sprawa poszła inaczej stałabym tu, gdzie teraz stoję?

Odpowiedź zawsze jest ta sama: "zapewne nie".

To wszystko, co zwane jest przeszłością, ukształtowało mnie na taką osobę, jaką jestem teraz. Za dzień, dwa, trzy, a może lata, gdy tych doświadczeń będzie jeszcze więcej - zmienię się i ja. Bo każda rzecz nas czegoś uczy, zostawia w sercu i pamięci ślad. Nawet jeśli chcemy o czymś zapomnieć - to coś zostaje, siedzi w nas. Na zawsze, choć często nie zdajemy sobie z tego sprawy...

1 komentarz:

  1. O tak, ja często myślę o tym 'co by było gdyby'. I zawsze dochodzę do miłego wniosku, że dobrze, że jest jak jest. Bo gdyby było inaczej, na pewno nie miałabym przy boku tak wspaniałych osób, jakimi są moje przyjaciółki i mój chłopak.

    OdpowiedzUsuń