środa, 22 czerwca 2011

4. "Dobrydzień" i "noc dobra"

Czemu "dobranoc" pisze się razem, a "dzień dobry" osobno?

Czy gdybyśmy mówili 'noc dobra' pisałoby się osobno, a 'dobrydzień' razem?

Właśnie i dlaczego w "dobranoc" 'dobra' jest na początku, a w "dzień dobry" na końcu?

Czy w "dobranoc" 'dobra' jest ważniejsza od 'nocy', a w "dzień dobry" 'dzień' jest ważniejszy od 'dobry'?

A może ważniejsze jest, by 'noc' była bardziej 'dobra' od 'dnia' i stąd taki szyk?

A może ja zwariowałam? I dywagacje na ten temat nie mają najmniejszego sensu?

Oby tak nie było...

5 komentarzy:

  1. mów odwrotnie niż wszyscy
    powtarzaj, że to zabawa
    i nie daj sobie wmówić wariactwa ;>

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam lubię :
    Dobry dzień , dobry dzień :)
    To mówiłam ja - wariatka :D
    Pzdr i ściskam i trzymam kciuki za Twoją tfurczość :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno ześwirowałaś, ale Ci przejdzie :D. Chyba :D :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli jednak wariatka? :)
    Ojojoj a taką miałam nadzieję, że to normalne.

    OdpowiedzUsuń