wtorek, 11 grudnia 2012

96. Inspiracja

W ostatnim czasie kiedy wchodziłam na bloga pisanie wydawało mi się przygnębiające. Ciemna kolorystyka, szare, ponure tło potęgowało ten efekt. A przecież wcześniej wydawało mi się bardzo ładnie - skromnie, i w imię myśli 'tekst najważniejszy'. Dzisiaj weszłam i zrobiłam "czary mary".

Mówią, że blog jest odzwierciedleniem nas samych z rzeczywistości. Po moim można by odnieść wrażenie, że jestem dosyć poukładana i lubię prostotę. Lecz czy tak jest? Czerwone włosy, czasem szokujący ubiór, milion rozpraszających rzeczy dookoła siebie. Tak też nie jest, choć jest. Ale nie do końca. I właśnie w tym "nie do końca" tkwi cały szkopuł. Nasz świat urządzony jest w ten sposób, że ludzie patrzą na siebie nawzajem i szybko wyrabiają sobie zdanie. Podobno wystarczą nam trzy do pięciu sekund, by ocenić czy ktoś nadaje na podobnych falach, czy jednak nie. Uciśnieni walczą o zaprzestanie kierowania się pierwszym wrażeniem. Idea piękna - ale, niestety, w niezgodzie z naszą naturą. Na ziemi mieszka 7 miliardów ludzi, w związku z czym jakoś musimy sobie radzić w oddzielaniu ziarna od plew. A, że jesteśmy wzrokowcami, najszybszy i najprostszy sposób to właśnie uleganie wizualnemu wrażeniu. Problem rodzi się w miejscu, gdy na pierwszej ocenie poprzestajemy i nie dajemy innym szans na przebicie się zza ułożonego przez nas muru. Idealnie byłoby, gdyby - jeśli zajdzie taka potrzeba - dana osoba zostawała poddawana tzw "weryfikacji". Wycinamy to, co okazało się nieprawdą, a w puste miejsce wklejamy sprawdzone informacje.

Ja ciągle się tego uczę, ale z całego serca już teraz zachęcam Was do spróbowania. A jeśli ktoś jest nieprzekonany to dodam, że wiele pięknych osób i momentów można "dostać" w zamian.

Pozdrawiam w te zimne dni i do napisania.

2 komentarze:

  1. Lubię prostotę. Muszę przyznać,że pierwsze wrażenie często mnie myliło,dlatego daję drugą szansę, ale niestety nie każdemu. Czasem od razu widać,że dzielą nas lata świetlne..

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie denrewuje takie atykietowanie ludzie. Człowiek przcież jest zmienny i nie zawsze ten co szokuje wygladem w środku jest zły.

    OdpowiedzUsuń