sobota, 30 czerwca 2012

77. Noc Kina

Wczorajszego wieczoru wybrałam się do Wielkiego Miasta. Multikino organizowało nocny maraton filmowy. Pierwszy w moim życiu. Spośród 10 filmów można było wybrać trzy, które leciały od 23 do 5:30. Świetna sprawa. Choć ludzi tłum.

Na pierwszy ogień poszedł film pt. "Nietykalni". Opowiada on o chłopaku spod ciemnej gwiazdy, który opiekował się niepełnosprawnym mężczyzną - milionerem. Piękna historia o tym jak wiele ludzie mogą dać z siebie innym w sytuacjach, które zupełnie na takie nie wyglądają. A do tego opowiedziana w taki sposób, by zamiast smutku wywoływać śmiech i radość. Piękny film o przyjaźni, który zrobił na mnie niesamowite wrażenie. Wychodząc z sali nie mogłam wrócić do swojego życia i myślę, że za jakiś czas powrócę do niego ponownie. Polecam i Wam, bo naprawdę warto. Przez półtorej godziny uśmiech nie schodzi z twarzy. W sali kinowej ludzie siedzieli na schodach, bo nie chcieli iść na inne filmy. Czy trzeba dodawać, że film jest produkcji francuskiej? :-)

Po wyjściu z pierwszego seansu biegiem do kas po popcorn i colę, ponieważ była już 1:30 i żołądek domagał się pożywienia. Co ciekawe w czasie seansu nie została zjedzona nawet połowa... Dlaczego? Drugi seans nosił tytuł "Przetrwanie". W skrócie: samolot, katastrofa, Alaska, ośmiu ocalałych i... wilki-ludojady. Jak dla mnie w tym filmie było mnóstwo drastycznych scen, może nawet zbyt obrazowo pokazanych. Ale myślę, że głównie dlatego i ten film bardzo mi się spodobał. Czułam się jakbym była postronnym obserwatorem, który śledzi wydarzenia z boku, a jednocześnie przeżywa doświadczenia każdej osoby z osobna. Dziwny, bardzo dziwny film... Wzbudził we mnie strach. I pamiętam, że w trakcie pomyślałam: "gdybym ja była na ich miejscu, wolałabym dołączyć do 117 zmarłych pasażerów niż do ocalałej ósemki". Polecam.

Ostatni film, na którym spokojnie można było dokończyć jedzenie popcornu ;-), był "Mój tydzień z Marilyn". Wynudziłam się na nim, a może to wina pory, ponieważ oglądałam go prawie o 4 nad ranem? Nie wiem... Wiem tylko, że miałam ochotę strzelić Marilyn w łeb lub jakoś nią wstrząsnąć. I trochę żałowałam, że nie wybrałam "Człowieka na krawędzi".

W domu byłam o 7, rzuciłam się na łóżko, ponieważ wstać miałam o 8:15. Wstałam o 10. ;-) O wiele za późno. Nie zrobiłam tego, co miałam zrobić... Zabrałam się więc za sprzątanie pokoju, skończyłam czytać książkę w łóżku, później opiekowałam się małym kuzynem i tak zrobiła się 19:00. Znów miałam jechać na noc do Wielkiego Miasta, ale zrezygnowałam.

Umieram z gorąca.

7 komentarzy:

  1. Wyspać też się kiedyś trzeba, więc tego, czego nie zrbiłaś dzisiaj, zrobisz w poniedziałek, bo jutro przecież niedziela i trzeba odpoczywać :D Swoją drogą, to taki maraton, to pewnie fajna sprawa, aczkolwiek jeść w środku nocy popcorn? Hmm, to już moze niekoniecznie;p Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak mówisz, plany zostały poprzesuwane. Co się odwlecze, to nie uciecze - podobno! :-)
      Co do maratonu, polecam z całego serca. W cenie jednego biletu można obejrzeć 3 filmy, do tego ta atmosfera... Kiedy wchodzisz do kina jest ciemno i mroczno, a gdy wychodzisz słońce już w pełnej krasie.
      Co do popcornu - myślę, że raz na jakiś czas można sobie pozwolić na takie szaleństwo. ;-)

      Usuń
  2. Ja bym zasnęła:) Nie ma bata,jakby seanse zaczynały się o 4 nad ranem byłoby fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden seans zaczął się dokładnie o 3.50, więc załapałabyś się na ostatni. :P

      Usuń
    2. Czyli pomyśleli o tych co rano wstają, a niekoniecznie lubią późno kłaść się spać:0

      Usuń
  3. Nigdy nie byłam na seansie nocnym, za to jak mój mąż kiedyś pracował w kinie to wkurzał się na tych co to wymyślali, bo mieli dodatkowe obowiązki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać każde wydarzenie ma swoje plusy i minusy. :-)

      Usuń